Selasa, 15 Mei 2018

Merawat Masalah Jeragat Dari Dalam


Anda ada masalah jeragat??

Masalah Jeragat?Sudah beratus-ratus duit habis untuk selesai masalah jeragat tapi jeragat masih lagi ada dan sukar untuk pudar? Jangan risau shaklee ada suplemen untuk merawat masalah jeragat dari dalam

Jeragat ini adalah sejenis penyakit kulit yang tidak berbahaya tetapi kehadirannya boleh menyebabkan kulit wajah seseorang tidak sihat dan menjejaskan penampilan serta menyebabkan seseorang itu tidak berkeyakinan

Menurut Perunding Dermatologi Pusat Perubatan Darul Ehsan, Dr Noraziah Abd Kadir Jailani, makna jeragat ini terlalu meluas dalam kamus perubatan, jeragat dikenali sebagai tompok hitam atau pigmentasi pada kulit atau biji-biji hitam seperti tahi lalat yang bertapak secara berkelompok di beberapa bahagian badan, wajah dan leher.


Punca Berlakunya Jeragat?

1. Hormon tidak stabil
2. Cahaya Matahari
3. Kehamilan
4. Penggunaan Kosmetik
5. Pengambilan Ubat-Ubatan


Bagaimana Cara Mengatasi Masalah Jeragat

Terdapat banyak cara untuk mengatasi masalah jegarat tetapi sebaik-baiknya atasilah masalah jeragat dengan cara semulajadi bukan dengan produk yang mengandungi bahan kimia yang mungkin boleh menghilangkan jeragat tetapi ia menipiskan kulit muka. Di Shaklee terdapat set jeragat bagi membantu merawat jaragat secara dalaman dan luaran. Apa yang perlu di buat untuk mengatasi masalah jeragat ialah:



1. Perbaharui sel kulit anda

Tujuan mengambil anti-oksida adalah untuk melawan radikal-radikal bebas yang menjadi punca penuaan kulit seterusnya menjadikan kulit bertompok-tompok.
  • Vivix 
    • Vivix merupakan suplemen yang tinggi kandungan antioksidan. Antioksidan ini adalah untuk melawan radikan bebas, menghalang kerosakan sel dan merawat kerosakan sel. 
    • Radikal merupakan punca penuaan kulit dan akan merosakkan sel yang seterusnya menjadikan kulit bertompok-tompok (jeragat). Radikal bebas yang berlebihan menyebabkan penghasilan melanin menjadi tidak normal. 
    • Walaupun kulit bertindak balas secara semulajadi untuk melawan sinar UV. Namun begitu ia juga menyebabkan penghasilan Melanin (Pigmen gelap) yang lebih banyak dan menyebabkan terjadinya jeragat. 
    • Oleh itu , pengambilan vivix dapat membantu mengawal lambakan radikal bebas pada kulit 
    • Selain itu, resveratrol yang ada didalam vivix boleh menghalang kerosakan sel sehingga 95% perlindungan. ia akan meneutralkan kesan sinar UV pada kulit dan jeragat yang gelap akan sembuh dan semakin cerah dengan cepat

2. Stabilkan hormon
  • GLA Complex Shaklee
    • Hormon yg tak stabil boleh menyebabkn timbulnya jeragat, oleh itu kita kena stabilkan hormon dahulu.
    • Mungkin ramai wanita sudah biasa dengan EPO (Evening Primrose Oil) yang juga mengandungi GLA (Gamma-linolenic acid) yang merupakan agen membantu dalam kestabilan hormon.
    • GLA Complex mempunyai  asid lemak Omega 6 yang diperlukan dalam badan kita bagi membentuk prostaglandin – sejenis bahan yang membantu menyeimbangkan hormon. 
    • Dalam suatu kajian, Omega 6 sangat memberi kesan baik kepada kesihatan kulit dengan mengurangkan kesan sunburn. Secara tak langsung, rintangan kepada sinaran matahari dapat ditingkatkan dengan khasiat Omega 6. Jeragat akan dihalang untuk terus membentuk pada permukaan kulit.
    • Keistimewaan GLA Complex Shaklee yang diekstrak daripada minyak borage mengandungi 2 kali ganda GLA berbanding produk lain di pasaran. Ini adalah senjata pertama untuk menghilangkan jeragat.

3. Tingkatkan kolagen dalam tubuh dan cerahkan kulit

Kekurangan kolagen yang terjadi akibat peningkatan umur menjadikan kulit tidak sihat dan bertompok-tompok. Oleh itu perlulah mengambil 

  • Vitamin C
    • Vitamin C Shaklee direka dengan teknologi ‘sustained released’ iaitu pembebasan berterusan yang mampu mengekalkan kandungan vitamin C dalam darah selama 5 jam.
    • Kajian membuktikan bahawa vitamin C dalam tablet Vitamin C Shaklee yang diambil sebanyak 2 biji setiap 5 jam, mampu kekal dalam darah selama 24jam.
    • Bermakna, setiap hari vitamin C sentiasa ada dalam tubuh puan.Hebat kan? Dalam tempoh ini proses pemulihan berlaku secara aktif menghilangkan jeragat. 
    • Kolagen pula berfungsi untuk mengekalkan keanjalan kulit dan membentuk struktur kulit wajah yang cantik. Untuk kesan yang lebih baik, boleh terus cuba Kolagen Powder Shaklee.

  Kolagen Powder Shaklee
    • Sumber Kolagen Semulajadi yang terbaik
    • Mampu mengurangkan pigmentasi, masalah jergat dab tona kulit tidak sekata.
    • Tahukah anda? Kolagen bertindak seperti “gam” yang mengikat tubuh anda dan ia ditemui dalam otot, tulang, tendon dan paling banyak, dalam kulit. Kolegen dikenali kerana manfaatnya kepada kulit, seperti menjadikan kulit anda lebih tegang, elastik, dan gebu, mengurangkan liang pori, kedutan dan garis halus, merangsang kulit yang lebih cerah dan licin, kuku yang kuat serta rambut yang lebat dan bersinar.
    • Pengeluaran kolagen secara semula jadi berkurangan apabila umur bertambah, menyebabkan kulit kendur, kedutan dan garis halus terbentuk dan rawan pada sendi menjadi lemah. Tingkatkan kolagen anda sekarang untuk kulit yang kelihatan lebih sihat.


  • Vitamin E
    • Vitamin E memang sangat popular untuk kecantikan kulit. Kandungan anti-oksidanya yang tinggi menjadikan vitamin E juga sangat berkesan dalam menghilangkan dan mencegah jeragat.
    • 1 kapsul vitamin E sehari mampu menghalangkan bintik jeragat dan menghalang penuaan.  vitamin E meningkatkan kadar pemulihan, proses rejuvenasi malah menghasilkan kolagen. Ia juga akan menjadikan kulit jeragat lebih cerah dan menghilangkan jeragat dengan lebih cepat.
    • Selain makan, puan boleh juga menjadikan vitamin E sebagai masker. Pecahkan saja softgel vitamin E dan sapukan ke seluruh muka. Sel lama yang mati akan digantikan dengan sel baru yang sihat. Jimat kan? Tak perlu nak cari masker-masker lain dah.


4. Pengambilan Protein
  • Protein juga membantu menghilangkan jeragat. Pengambilan Protein harian yang cukup dapat membantu tubuh menghasilkan sel-sel baru dan seterusnya ia dapat memudarkan jeragat.
  • ESP ialah sumber protein daripada kacang soya. Ia dari sumber tumbuhan yang semestinya bebas lemak dan kolesterol.
  • Sel kulit dan sel badan kita keseluruhannya dibina oleh protein. Sel hidup dalam beberapa tempoh dan akan mati, sumber protein memastikan penghasilan sel-sel baru untuk menggantikan sel yang telah mati tersebut. Begitu juga sel kulit kita, sel kulit mati akan digantikan. ESP boleh memberi sumber protein yang diperlukan itu supaya sel kulit jeragat digantikan dengan sel kulit baru yang lebih sihat.

5. Halang sinar UV yang merosakkan kulit wajah
  • Coq Trol Plus
    • Mungkin ramai yang tak tahu Coq Trol Shaklee juga sangat berkesan dalam merawat masalah kulit. Biasa orang tahu coq trol ini untuk jantung. Betul tak?
    • Sebenarnya kulit adalah organ yang terbesar dalam badan manusia dan logiknya sel kulit memerlukan tenaga yang banyak juga. Di sinilah coq trol memainkan peranan. Coq-Q10 akan meningkatkan penghantaran oksigen ke kulit dan menghilangkan segala kesan-kesan sunburn disebabkan oleh pancaran sinar UV.
    • Dengan oksigen yang cukup, proses pemulihan kulit akan terjadi dengan cepat dan berkesan. Sebab itu, semakin banyak produk kecantikan di pasaran memasukkan coq-Q10 sebagai salah satu komponen.


6. Pudarkan dan Cerahkan Tompok Jeragat Dari Luar

  • Youth Age Defense Mineral Moisturizer SPF 50
    • Melindungi kulit dari sinaran matahari. Sumber bahan semulajadi dari hidupan laut biopolimer yang terdapat di dalam moisturizer ini bantu lindungi kita daripada pencemaran. Kesan dari vitamin yang terkandung di dalam produk ini dapat membantu melembapkan kulit wajah dan meningkatkan penampilan tona warna kulit yang lebih sekata.
    • Lindungi kulit anda lebih dari sekadar sinaran matahari dengan pelindung matahari berspektrum luas SPF 50 UVA/UVB. Vitamin dan Botani bernutrien melembapkan kulit anda dan menambahbaikkan penampilan kulit anda secara menyeluruh.

7. Minum Air Masak
  • Untuk kesan lebih optimum, dinasihatkan untuk minum air masak dengan banyak. Kira-kira 2-3 liter sehari


Berapa lama untuk berkesan?

Bergantung kepada wajah seseorang. Namun, rata-rata mengatakan perubahan boleh dirasai dalam 2-4 minggu. Yang paling cepat customer saya jeragatnya hilang dalam masa seminggu. Cuba sendiri barulah tahu. Dan jika diambil dengan konsisten, pasti sangat teruja dengan perubahannya.

Banyaknya mahu makan??

Saya pasti ramai yang akan tanya soalan ini kan?

Seperti yang saya katakan, ini adalah langkah-langkah untuk menghilangkan jeragat. Namun, puan-puan boleh juga ambil ikut keutamaan. Contohnya, nak stabilkan hormon dulu.

Tapi, saya memang sangat-sangatkan sekurang-kurangnya puan ambil GLA dengan vitamin C. Bila dah nampak kesan positif, memang teruja mau tambah vitamin lain.


Jom lihat apa kata pengguna


Testimoni 1

Testimoni 2

Testimoni 3


Testimoni 4
Testimoni 5



Untuk dapatkan Set Jeragat Premium anda boleh berhubung dengan saya (Suhanah Muslin) Melalui:
ID : 1087087
Facebook : Sue Anna
Whatsapp/telegram/Call : 01125353733 atau klik gambar di bawah:
Instagram : sue_anna86
Email : suhanah.muslin@gmail.com

Untuk dapatkan harga lebih murah, saya saraankan anda mendaftar sebagai ahli kerana penjimaatan sehingga 25%dapat anda nikmati. 

Setiap pembelian supplement shaklee dengan saya, akan mendapat Tips, Jadual Pengambilan Vitamin serta Konsultasi Percuma berkaitan produk shaklee yang sesuai untuk anda, So jangan lepaskan peluang!! hubungi saya segera...


Terima Kasih

10 ulasan:

Unknown berkata...

tq share

Unknown berkata...

Jeragat susah nak hilang, tapi harus konsisten dengan vitamin Shaklee untuk nampak kesan

Heera Saheira berkata...

Produk shaklee semuanya best 😍

Fatin Hamzah berkata...

masa hamil mmg jeragat naik teruk. mujur ada suplemen dan youth shaklee membantu masalah jeragat.

Unknown berkata...

Disiplin itu penting. Penjagaan luar dan dalam utk kesihatan kulit yang mantap.

Unknown berkata...

Thanks info

momstercantik berkata...

Antara paling ditakuti wanita semakin berumur semakin bermasalah kulit terutama sekali jeragat. Tq share info ni

Natural Vitamin Sihat ~ Shaklee berkata...

Saya sendiri dah cuba Youth dan vitamin ini dan ia betul2 memudarkan jeragat saya😍

Unknown berkata...

Nak pakai skincare kena cari yg 100% selamat dan trbukti bkesan..

Shafizah Man berkata...

Boleh la bagi baik jeragat di muka lepas ni 😊

Set Kecergasan untuk Lelaki (Vitality set)

Opsss bukan wanita sahaja yang ada vitamin khas tau tetapi lelaki juga ada. Shaklee telah mencipta set khas untuk lelaki yang mahukan kesiha...