Selasa, 1 November 2016

Pemakluman kenaikan harga Petrol RON 95, RON 97 dan Diesel sudah menjadi perkara biasa dalam kehidupan..kenapa saya katakan ia adalah perkara biasa sedangkan kenaikan harga minyak ini akan mengakibatkan semua harga barang akan naik.. Kalau kamu perhatikan harga Petrol & Diesel sentiasa akan berubah dari masa kesemasa..

Nasib baik saya pakai Viva, so penggunaan minyak tidak tinggi berbanding dengan kereta besar seperti Toyota, Honda dan sebagainya..So bila harga pertol naik, saya akn menghadkan penggunaan kereta. Contohnya.. masa rehat saya akan duduk di pejabat atau tumpang dengan kawan.. terpaksa la berjimat cermattt..biasala kan bukan Petrol saja naik tau Tetapi Minyak Masak!!!!

Kenaikan harga MINYAK MASAK  amat mengejutkan, saya sangkaakan kenaikan nya hanya RM0.50 - RM1.00 tetapi hampir 50% kenaikan tersebut.

Sebagai seorang isteri, walaupun bukan lah suri rumah sepenuh masa, kenaikan harga minyak masak amat mengejutkan dan secara tidak lansung saya terfikir bagaimana untuk membuat penjimatan penggunaan Minyak Masak dalam masakan seharian..

So... kita kena tukar menu la kan.. Kurangkan menu menggoreng dan banyakkan menu merebus/Sup, Grill dan panggang.. lagi jimat kalau guna pemangang ajaib knnn...

Jom Tukar Menu!!
Kurangkan Menggoreng,
Banyakkan Masak Sup,
Lebih Sihat,
Lebih Cergas,
Lemak Berkurangan
Kolestrol pun Berkurangan,
Malah ia juga boleh menguruskan..

~ Jom masak sup ikan merah

Tiada ulasan:

Set Kecergasan untuk Lelaki (Vitality set)

Opsss bukan wanita sahaja yang ada vitamin khas tau tetapi lelaki juga ada. Shaklee telah mencipta set khas untuk lelaki yang mahukan kesiha...