Selasa, 6 Jun 2017

Vivix Shaklee ~ Kisah si Tonic Ajaib

Assalammulaikum dan salam sejahtera semua...

Hari ini saya ingin berkongsi tentang sejenis tonic ajaib. Adakah anda pernah dengar tentang Vivix Shaklee? Jika ya, Alhamdulilah..jika tidak jangan risau, saya akan kongsikan kepada anda tentang minuman ajaib ini...
  



Vivix™  ialah minuman campuran botani merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol. Ia juga di panggil sirap Shaklee yang berfungsi untuk melambatkan penuaan dari peringkat sellular.

Vivix™ mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol menjadikan Vivix begitu unik. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi.

Jom kita lihat kandungan Vivix Shaklee sehinggakan digelar sebagai Tonic Ajaib;




Tumbuhan ini adalah sumber utama kepada bahan RESVERATROL yang juga terdapat dari ektrak kulit dan biji anggur merah.

Resveratrol mengandungi bahan polifenol dan antioksidan yang dapat membantu untuk melambatkan penuaan, merendahkan kolestrol, meredakan tekanan darah, meningkatkan tenaga berterusan dan juga dapat membantu mengawal berat badan.

Kajian makmal telah membuktikan Resveratrol melawan penuaan di peringkat selular, mengaktifkan tindakan genetic  (DNA) untuk mengawaltur tindakbalas dalam badan yang normal. 



Selain itu polygonum cuspidatum juga adalah yg memberikan warna hitam kepada ramuan vivix. Pekat dan gelap itulah yg memberikan keistimewaan yg tiada pada supplemen lain.




Muscadine Grape ialah satu spesies anggur yang sangat unik kerana ia mengandungi lebih 1 (satu) kromosom  dari tumbuhan biasa, iaitu 20 kromosom.  Kelebihan ini menjadikan ia sepsis anggur yang paling kaya dengan POLIFENOL, satu bahan penting yang sangat baik untuk kesihatan terutamanya untuk pencegahan kanser.


Satu lagi bahan penting ialah Asid Ellagik yang tinggi yang membantu untuk menghentikan tindakan kimia penyebab kanser. Ia mempunyai sifat anti-mikrob dan anti-virus.

Saiz anggur ini boleh mencapai saiz sebesar bola golf. Ia sangat tinggi kandungan polyphenol dan juga kepekatan resveratrol. Warna pekat ungu kehitaman menunjukkan ketinggian kandungan polyphenol.


Oleh kerana muscadine grapes ini tumbuh secara semulajadi, dia dikatakan mempunyai daya tahan penyakit yg tinggi untuk menentang kulat. Kulitnya yg agak keras dan tebal kerana polyphenol yg tinggi mampu bertahan dari pancaran uv dan kerosakan.





Elderberry merupakan satu tumbuhan yang terkenal dalam rawatan tradisional untuk flu/selsema terutamanya influenza B. Ia dapat mengurangkan kesan akibat influenza seperti sakit otot dan ketidakselesaan akibat selsema.
  
Ia mengandungi unsure Flavonoids, salah satu sumber antioksida yang sangat baik untuk mengukuhkan system imunisasi untuk melawan jangkitan bacteria dan virus. 

Elderbery turut kaya dengan kandungan Antocianin yang membantu untuk antioksidan, anti-radang, anti mikrob dan juga anti kanser. Ia juga sangat baik untuk kesihatan saluran darah, platlet, dan lipoprotein yang penting untuk mengurangkan risiko penyakit jantung.

Bukan sekadar antioksidan, Elderberry juga ada vitamin A,B, C dan nutrient seperti asid amino. Kesemua nutrient ini baik untuk menguatkan imunisasi, merendahkan kolestrol, beri pelindungan kepada penyakit-penyakit kardiovaskular seperti serangan jantung & strok.

Elderbery juga sangat baik untuk mengurangkan stress, penglihatan dan juga penghadaman.





Purple carrot ini ditemui di Afghanistan dan dianggarkan wujud sejak 5000 tahun dahulu. Ia tumbuh dikawasan yg agak lembap. 

Purple carrot dikatakan mengandungi 50% lebih tinggi beta-kerotin berbanding lobak biasa. Ia juga mengandungi banyak antioksida dan Vitamin A.

Purple carrot juga dikatakan mampu mencegah penyumbatan pembuluh darah (Artersklerosis) yg mengakibatkan penyakit seperti stroke dan penyakit jantung. Selain itu khasiat anti karsinogen yg dimiliki oleh purple carrot juga sgt membantu untuk tubuh kita melawan kewujudan sel kanser. 


Purple Carrot merupakan sumber terbaik untuk Vitamin A, sumber ANTIOKSIDA yang MUJARAB termasuk antocianin (yang menyebabkan warna merah menyala, ungu atau biru pada buah).  

Antocianin membantu untuk antioksidan, anti-radang, anti mikrob dan juga anti kanser. Ia juga sangat baik untuk kesihatan saluran darah, platlet, dan lipoprotein yang penting untuk mengurangkan risiko penyakit jantung





 
Hebatkan ramuan-ramuan dalam vivix ini sehinggakan jika disimpan dibawah suhu beku sekalipun vivix takkan pernah beku. Tak percaya? Cubalah dulu...Rasanya sedappp

Berminat dengan VIVIX SHAKLEE klik link di bawah!! Terima kasih...





Info lanjut hubungi saya:



Tiada ulasan:

Set Kecergasan untuk Lelaki (Vitality set)

Opsss bukan wanita sahaja yang ada vitamin khas tau tetapi lelaki juga ada. Shaklee telah mencipta set khas untuk lelaki yang mahukan kesiha...