Khamis, 15 Jun 2017

Kelebihan Vitamin E Shaklee ~ Untuk Lebih Cantik & Sihat




Sebut sahaja Vitamin E, mesti terfikir vitamin untuk kecantikan kerana Vitamin E sinonim dengan kecantikan terutama kepada kaum wanita. Saya percaya ramai memilih untuk mengambil vitamin E terutamanya wanita yang mementingkan kecantikan kulit dan wajah. Di samping mencantikkan kulit wajah,ia boleh membuatkan wajah si pengamal berseri-seri serta cantik. Malah, Vitamin E ini juga baik untuk kesihatan jantung kerana ia merendahkan paras kolesterol, meningkatkan kesihatan mata serta banyak lagi manfaat lain untuk kesihatan



11 Manfaat Vitamin E untuk kesihatan

1. Menyeimbangkan kolestrol
  • Kajian yang dilakukan telah menunjukkan bahawa Vitamin E bertindak sebagai antioksidan pelindung yang melawan pengoksidaan kolestrol. Hal ini adalah disebabkan oleh vitamin E boleh melawan kerosakan yang disebabkan oleh radikal bebas di dalam tubuh badan yang mana ia akan membawa kepada pengoksidaan kolestrol.
2. Melawan radikal bebas dan mencegah pembentukan penyakit
  • Vitamin E merupakan antioksidan yang berkuasa yang memiliki keupayaan untuk mengurangkan kerosakan disebabkan oleh radikal bebas, melawan keradagan dan sekaligus membantu untuk memperlahankan tanda-tanda penuaan selain daripada membantu menyelesaian masalah kesihatan seperti penyakit jantung.
  • Kajian telah menunjukkan bahawa Vitamin E boleh meningkatkan keimunan dan dalam masa yang sama dapat membantu mencegah kedua-dua penyakit yang biasa dan juga penyakit yang serius daripada terbentuk.
3. Membaiki kulit rosak
  • Vitamin E membantu untuk menguatkan dinding kapilari bagi kulit anda serta meningkatkan kelembapan dan keanjalannya sekaligus bertindak sebagai nutrien anti penuaan kepada tubuh badan anda. Kajian telah menunjukkan bahawa Vitamin E membantu mengurangkan keradangan dalam tubuh badan dan kulit anda, mengekalkan kesihatan serta keremajaan kulit.
4. Melebatkan rambut
  • Vitamin E merupakan antioksidan yang berkuasa, oleh itu, ia membantu untuk mengurangkan punca-punca yang menyebabkan rambut anda rosak.
  • Ia juga berupaya untuk menyihatkan kulit rambut anda. Minyak yang mengandungi Vitamin E akan memberikan kelembapan kepada kulit dan akhirnya akan mencegah daripada kulit kepala menjadi kering.
5. Menyeimbangkan hormon dan meningkatkan kesuburan
  • Vitamin E juga boleh membantu dalam memainkan peranan penting dalam menyeimbangkan sistem endokrin dan saraf. Secara semula jadinya, ia membantu dalam mengekalkan keseimbangan hormon. Antara simptom-simptom ketidakseimbangan hormon termasuklah PMS, berat badan berlebihan, alergi, jangkitan saluran kencing, perubahan kulit, kegemuruhan dan kepenatan.
  • Vitamin E merupakan supplemen yang cukup penting untuk meningkatkan lapisan rahim, dinding rahim dan sebagai antioksidan baik untuk mengatur keseimbangan hormon dalam tubuh yang diperlukan untuk persiapan kehamilan. Dalam kehamilan, vitamin E memiliki fungsi untuk mencegah keguguran, dan menurunkan risiko darah tinggi selama kehamilan. (sumber dari Dr. Henry Andrean)
  • Vitamin E juga boleh meningkatkan mukus serviks di kalangan wanita dan secara langsung ia membantu sperma untuk terus hidup selama beberapa hari pada satu masa.
6. Membantu mengurangkan simptom PMS
  • Pengambilan Vitamin E dapat membantu mengurangkan kekejangan, serta kesakitan Simptom PMS
  • Vitamin E boleh mengurangkan kesakitan dan tempoh haid dan ia juga boleh juga mengurangkan kehilangan darah yang banyak ketika haid kerana Vitamin E dapat membantu menyeimbangkan hormon-hormon secara semula jadi dan mengekalkan kitaran haid anda teratur.
7. Meningkatkan penghilatan
  • Vitamin E boleh membantu mengurangkan risiko pereputan makular yang menjadi punca kepada buta. Sentiasa ingat, bahawa untuk membolehkan Vitamin E berkesan kepada penglihatan, ia mesti disertakan dengan pengambilan Vitamin C, Beta Karotina dan Zink.
  • Pengambilan Vitamin C, E dan A yang tinggi setiap hari berkesan untuk merawat penglihatan bagi mereka yang menjalani pembedahan mata secara leser dan dapat membantu menyihatkan mata anda.
8. Membantu Pesakit Alzheimer's
  • Vitamin E boleh memperlahankan masalah kehilangan ingatan daripada menjadi lebih teruk bagi mereka yang menghidapi penyakit Alzheimer’s tahap sederhana. Ia juga boleh melambatkan hilangnya kebergantungan dan keperluan kepada bantuan.
  • Vitamin E apabila diambil dengan Vitamin C juga boleh mengurangkan risiko kepada beberapa bentuk penyakit dementia.
9. Membantu penyembuhan kesan selepas rawatan perubatan
  • Vitamin E juga digunakan untuk mengurangkan kesan sampingan selepas menjalani rawatan perubatan seperti radiasi dan dialisis. Hal ini adalah disebabkan kerana Vitamin E tinggi antioksidan yang berkuasa untuk melawan radikal-radikal bebas di dalam tubuh badan.
  • Ia juga digunakan untuk mengurangkan kesan sampingan daripada pengambilan dadah dalam proses perubatan tersebut yang menyebabkan kerosakan paru-paru
10. Meningkatkan tenaga fizikal dan kekuatan otot

  • Vitamin E boleh digunakan untuk meningkatkan kekuatan fizikal. Ia boleh meningkatkan tenaga anda dan mengurangkan tahap tekanan oksidatif terhadap otot ketika bersenam. Vitamin E juga boleh meningkatkan kekuatan otot.
  • Ia boleh menghilangkan kepenatan yang dengan cara melancarkan pengaliran darah dalam tubuh badan dan menguatkan dinding kapilari darah dan menyegarkan sel-sel.

Antara senarai sumber makanan yang mengandungi Vitamin E adalah:
  • Kacang Almond.
  • Kacang Tanah.
  • Kacang Pinus.
  • Paprika Merah.
  • Biji Bunga Matahari.
  • Buah Zaitun.
  • Aprikot Kering.
  • Buah Kiwi.
Ini merupakan sumber makanan yang mengandung vitamin E cukup banyak dan bervariasi dan bukan saja dari jenis kacang-kacangan tetapi juga daripada sayuran dan buah-buahan.. Untuk dapatkan Vitamin E anda perlu mengambil sumber makanan yang mengandungi vitamin E, adakah anda mengambil sumber makanan yang mengandungi vitamin E setiap hari? Jika tidak maka anda kekurangan vitamin yang penting untuk mencegah kanser, stroke serta antioksidan dalam badan anda.

Jangan risau Syarikat Shaklee telah mengeluarkan satu produk Vitamin E yang semulajdi dan mudah larut serta selamat diambil..anda hanya mengambil sebiji sehari sahaja dan tubuh anda akan memperolehi vitamin E yang semuajadi.. mudah dan selamat diamalkan.



25 Kebaikan Vitamin E Shaklee



  1. Melambatkan penuaan: Antioksidan yang tinggi dalam Vitamin E mampu melambatkan proses penuaan pada mereka yang mengamalkannya
  2. Membantu mengurangkan kesan regangan atau stretchmark akibat kehamilan dan kegemukan lalu.
  3. Pencegahan penyakit katarak
  4. Mencegah penyakit jantung
  5. Melindungi struktur membran daripada rosak
  6. Mengekalkan struktur paru-paru, hati dan membran sel darah merah
  7. Membantu melancarkan peredaran darah
  8. Membantu memelihara pembekuan darah yang normal dan penyembuhan
  9. Mengurangkan parut(boleh disapu pada tempat parut)
  10. Mengendurkan otot kaki dari kekejangan
  11. Meningkatkan pengeluaran air mani
  12. Mengekalkan kesihatan saraf dan otot
  13. Menguatkan dinding kapilari
  14. Mengurangkan tekanan darah
  15. Membantu mengekalkan  kecergasan dan meningkatkan prestasi atlit
  16. Kulit dan rambut menjadi sihat
  17. Mencegah anemia
  18. Mengurangkan risiko kanser prostat di kalangan perokok
  19. Memperlahankan perkembangan penyakit Alzheimer atau nyanyuk
  20. Membantu menghilangkan parut, jerawat, jeragat dan tompok hitam
  21. Membantu kesuburan(termasuk dalam set kesuburan Shaklee) dan mengelakkan keguguran
  22. Merapatkan hubungan suami isteri@Vitamin Cinta
  23. Membantu mencegah "retrolental fibroplasia", sejenis gejala mata yang boleh menjangkiti bayi pramatang.
  24. Sangat membantu dalam rawatan "premenstrual syndrome" dan penyakit fibrocystic buah dada.
  25. Mengandungi Grape Seed atau biji anggur yang juga penting dalam pencegahan kanser dan penyakit kardiovaskular.


Keistimewaan yang terdapat di dalam Vitamin E Shaklee
  • Satu kapsul Vita E Shaklee menyediakan 400IU vitamin E dari sumber semulajadi daripada minyak kacang soya dalam bentuk D-alfa-tokoferol, yang merupakan bentuk aktif biologi vitamin E dan lebih mudah diserap dalam tubuh.
  • 65mcg selenium untuk melengkapi aktiviti vitamin E bagi memberi fungsi optimum
  • 39.4mg Ekstrak Biji Anggur, mengandungi proantosiandin, sebatian yang mempunyai kandungan antioksidan yang bagus.
  • Vitamin E Shaklee adalah vitamin semulajadi. ini bermakna  kandungannya yang semulajadi dan bebas daripada bahan kimia berbahaya.
  • Vitamin E Shaklee mudah diserap kerana ia Vitamin Semulajadi






Jom lihat apa kata pengguna Vita-E Shaklee
1. Testimoni 1


2. Testimoni 2


3. Testimoni 3


4. Testimoni 4



Untuk dapatkan Vita-E Shaklee anda boleh buat pembelian secara online dengan hanya klik gambar di bawah


atau berhubung dengan saya (Suhanah Muslin) Melalui:

ID :
 1087087
Facebook : Sue Anna
Whatsapp/telegram/Call : 01125353733
Instagram : sue_anna86
Email : suhanah.muslin@gmail.com


Untuk dapatkan harga lebih murah, saya saraankan anda mendaftar sebagai ahli kerana penjimaatan sehingga 25%dapat anda nikmati. Hubungi saya untuk daftar sekarang

Setiap pembelian supplement shaklee dengan saya, akan mendapat Tips, Jadual Pengambilan Vitamin serta Konsultasi Percuma berkaitan produk shaklee yang sesuai untuk anda, So jangan lepaskan peluang!! hubungi saya segera...



Terim Kasih...

6 ulasan:

Unknown berkata...

Kak Aya suka jadikan Vita E Shaklee ni mask. Parut cepat hilang, pastu boleh jadikan scrub pula lepas pakai mask tu sbb vita E ni ada grape seed. Trus rasa halus ja muka. Eh, share tips pula 😂

http://rieina.blogspot.com/ berkata...

Bagus vitamin E shaklee ni sesuai sekali untuk wanita juga lelaki , vitamin cinta yg terbaik untuk pasangan yang baru berkhwin..yang paling kakina suka dapat menghilangkan parut juga jeragat kakina...yes I LIKE VITAMIN E shaklee

syazara.blogspot.com berkata...

Selepas bersalin, sya consume vitamin e dan esp utk hilangkan parut stretchmark. Hasilnya, parut memang pudar. Ada parut putih saja takde parut hitam

Asyrafiah Sabri berkata...

Wowww semua dah try Vit E ke?

Asy je lah belum ni.

Kena cepat2 try ni!

kuai berkata...

Bestnya.. Nak konsisten vit e la..

Unknown berkata...

Kulit lwbih halus dan berseri dengan vita e.. Paling best ambi vita e shaklee ni

Set Kecergasan untuk Lelaki (Vitality set)

Opsss bukan wanita sahaja yang ada vitamin khas tau tetapi lelaki juga ada. Shaklee telah mencipta set khas untuk lelaki yang mahukan kesiha...